35. Freddy's Dead - The Final Nightmare.


| 1991 | 1 timme 26 min | Barnförbjuden | Skräck |

Elm Street, Springwood. Här började mardrömmen och än är den inte över. Maggie (Lisa Zane) spelar en barnpsykolog som lider av återkommande mardrömmar. När hon möter en patient med samma hemska drömmar leder hennes sökande efter svar till ett särsklit ljus på Elm Street. Det hon inte vet är att på Elm Street vilar en ondska på väg att släppas lös på världen.


1. Lisa Zane | Monkeybone | Unveiled | Bad Influence | Cruel But Necessary | A Table For One |
2. Lezlie Deane | Plump Fiction | 976-EVIL | Girlfriend From Hell | To Protect & Serve |
3. Breckin Meyer | Road Trip | Rat Race | Clueless | Ghosts Of Girlfriends | Garfield 1-2 | Blast |
4. Yaphet Kott | Alien | The Runnig Man | Live And Let Die | Almost Blue | Puppet Masters |
5. Robert Englund | Freddy Vs. Jason | Hatchet | 2001 Maniacs | Eaten Alive | Tv-serien: V |


1. Rachel Talalay | Tank Girl | Ghost In The Machine | Tv-serien: Wildfire och What About Brian |

"Det här är det mest onödigaste filmen med Freddy Krueger som gjorts. Den var inte ett dugg läskig eller skrämmande. Freddy var rolig och mördade sina offer på ett roligt sätt. Han använde aldrig sin handske för att döda dem. Rachel Talalay verkade inte ha en så bra koll på hur Freddy var som karaktär. Det var som att se Freddy uppe på scenen och dra skämt som en komiker. Detta var inte vad jag ville se. Måste inse att jag skratta vissa tilfällen, men om Freddy ska dö då vill man att filmen ska vara blodig och ha en massa skräck i sig. Riktigt dålig avslutning på Freddy karriär. Vi får se mycket mer om Freddy's uppfostring och hur han fick jobbet som att mörda ungdomar i sina drömmar. Som tur var Robert Englund, Freddy igen och var det enda bra skådespelaren här! Helt enkelt var handlingen svag och skräcken försvann innan första mordet han dyka upp och morden var skrattretande. Förväntade mig bättre slut för en så stor ikon. Kände ingen rädsla som skådespelarna ska ge tittarna. Kan tänka mig många fans som mig blev besvikna. Om det inte var för skämten, Robert Englund, effekterna och humoristiska morden, så hade jag gett den sämre betyg! Har man inget för sig, kan ni sätta på den och skratta lite! Ingen stor HIT precis."
Trackback
RSS 2.0