468. The Day The Earth Stood Still (Remake).

| 2008 | 1 timme 38 min | 7 år | Sci-Fi |
 
Den utomjordiska varelsen Klaatu (Keanu Reeves) som genom sitt besök på jorden hotar hela mänsklighetens framtid. Desperat försöker regeringar och vetenskapsmän förstå mysteriet kring Klaatu uppenbarelse. En kvinna (Jennifer Connely) får tillsammans med sin styvson (Jaden Smith) nyckelroller i Klaatus plan och blir nu mänsklighetens enda hopp att räddas från total utplåning...
 
1. Keanu Reeves | Constantine | Point Break | The Devil's Advocate | Speed | The Matrix | The Watcher |
2. Jennifer Connely | A Beautiful Mind | Blood Diamond | Labyrinth | Hulk | Requiem For A Dream | Noah |
3. Jaden Smith | The Pursuit Of Happyness | Karate Kid 2010 | After Earth | Tv-serien: All Of Us |
4. John Cleese | A Fish Called Wanda | Life Of Brian | Shrek 2 | Rat Race | Fierce Creatures | Silverado |
5. Jon Hamm | Tv-serien: Mad Men | The Town | Shrek 3 | Sucker Punch | Bridesmaids | Stolen | Howl |
6. Kathy Bates | Misery | Fried Green Tomatoes | Titanic 1997 | About Schmidt | Midnight In Paris |
 
1. Scott Derrickson | Deliver Us From Evil | The Exorcism Of Emily Rose | Sinister | Hellraiser: Inferno |
 
"Den har ett starkt budskap och säger ändå mycket mer än vad man tror. Filmen får en att öppna ögonen. En film som kan få människor att börja tänka verkligen. Filmen började bra med mystik. Alltid kul också att se hur människor skulle reagera på när utomjordingar skulle hälsa på. alltid samma gamla visa men vi människor hade varit rätt rädda och satt in militär även om de är ett hot eller inte. Faktiskt inte sett originalet från 1951, men den lär komma till film listan någon gång längre fram. Roligt kunna se skillnanden. Effekterna var mer fokus här än säkert i originalet. Plus jag tror att Michael Rennie lär ha gjort en bättre rollpresentation av Klaatu än vad Keanu Reeves hade här. Keanu kan tyvärr inte spela mystisk och kall. Han spelar precis som han gör med sina andra roller. Man kan inte se han som en alien när han håller sig till det vanliga. Han är ändå en okej skådis, men har gjort bättre ifrån sig. Jag, personligen gillar regissören Scott Derrickson. Han har skapat andra toppen filmer, tyvärr är väl detta hans kanske mindre lyckade filmer. Det är här Kathy Bates och Jennifer Connely skiner med talang. Cleese tyvärr var med en liten stund, men han satte det väl som sin karaktär.
 
"Det är hemskt hur vi människor förstör naturen och dess element! Denna filmen är något som får en att inse hur hemska vi är mot både naturen och mot mänskligheten. En så kallad "wake up call" kan man säga. Tänk, om vi skulle bli drabbad av utomjordningar, just för att vi människor har inte skött oss väl! Jag tror på olika typer av utomjordingar. Det finns dem som kidnappar oss för en orsak, dem som skyddar naturen och djuren och dem som bara är där för att studera oss! Hur som haver, så borde vi vara mer medveten om vår natur och dess naturliga skönhet. Jag är imponerad av denna filmen, handlingen ger ju ändå vett hos en. Skådespelarna var helt okej, jag störde mig dock på pojken som var med i filmen (Jaden Smith). Jag tycker inte att han gjorde någon nytta egentligen förutom att vara en pain in the ass! Jag hade hoppas på att själva filmen kunde dykt ner lite djupare, det kändes som om allt slutade så snabbt bara! Happy ending var tyvärr serverad i ens fat. Jag ville att filmen skulle ha slutat mer på ett mystiskt sätt!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0