18. Alone In The Dark.


| 2004 | 1 timme 34 min | 15 år | Thriller |

När Edward Carnby (Christian Slater) var barn såg han något oförklarligt. Nu, tjugo år senare, forskar han om det övernaturliga. Och han är på väg in i det farligaste han någonsin har varit med om. Nitton människor har redan försvunnit. Alla hade de en sak gemensamt: de var uppvuxna på samma barnhem som Edward. Tillsammans med antropologen Aline Cedrac (Tara Reid) dras Edward in i en härva av urgammal ondska, glömda civilisationer, hemliga konspirationer och övernaturliga krafter som hotar hela mänskligheten.


1. Christian Slater | True Romance | Broken Arrow | The Mindhunters | Dolan's Cadillac | Hard Cash |
2. Tara Reid | American Pie | Tv-serien: Scrubs | Van The Man | The Big Lebowski | Devil's Pond |
3. Stephen Dorff | Blade | The Gate | Public Enemies | Immortals | Felon | Botched | Feardotcom |


1. Uwe Boll | House Of The Dead | In The Name Of The King | Postal | Far Cry | Bloodrayne |
 
"Filmen är baserad på spelet "Alone in the dark". Det sägs att Uwe Boll är världens sämsta regissör, vilket jag inte håller med alls. Jag har sett hans andra verk och han är rätt duktig ändå. Han har många stjärnor i sina filmer. Jag har spelat spelen och det är lite känlsa i filmen som i spelen. Bara att i filmen var jag inte lika rädd som när man spela spelen. Jag tycker om denna film, även om den fått dålig kritik. Den var häftig, coola varelser som attackerar dem, skön metal musik och framförallt bra skådisar. Mina absolut Favvo skådis är Christian slater och Stephen Dorff. Dem har talang att stå framför kameran och ge liv till filmen, vilket jag som skådare gillar. Att se dem två på samma film är onaturligt snyggt...haha.  Jag tycker ni ska skita i vad andra säger för negativa saker om filmen, Jag gilla den och då gör ni det säkert också. Ha ett högt ljud på och bli underhållad...Being afraid of the dark is what keeps you alive!"
Trackback
RSS 2.0