5. Aeon Flux.


| 2005 | 1 timme 29 min | 15 år | Sci-Fi / Action |

En hemlig agent vid namnet Aeon Flux (Charlize Theron) kämpar mot det totalitära styret i 2040-talets sista befolkade stad. Aeon är rebellernas bästa chans att störta det förtryckande sterila, "Perfekta" samhället. Men under ett uppdrag att skjuta ned regeringsledaren upptäcker hon en härva av chockerande hemligheter som skulle kunna förändra världens framtid helt. Denna spännande Sci-Fi actionthriller bygger på MTV:s banbrytande animerade serie.


1. Charlize Theron | Hancock | The Italian Job | The Devil's Advocate | Monster | Men Of Honor |
2. Marton Csokas | XxX | The Bourne Supremacy | Alice In Wonderland | Kingdom Of Heaven |
3. Jonny Lee Miller | Dracula 2000 | Hackers | The Mindhunters | Trainspotting | Tv-serien: Dexter |
4. Sophie Okonedo | Hote Rwanda | Dirty Pretty Things | Ace Ventura 2 | The Secret Life Of Bees |
5. Pete Postlethwaite | Jurassic Park 2 | The Usual Suspects | Inception | The Town | Solomon Kane |
6. Frances McDormand | Burn After Reading | Transformers 3 | Fargo | Darkman | Almost Famous |


1. Karyn Kurasama | Jennifer's Body | Tv-serien: The L Word | Girlfight |
 
"Jag kom ihåg när serien gick på MTV. Den var hel skum och ville bara bläddra förbi kanalen. Filmen däremot var bättre än väntat. Charlize Theron spelar Aeon flux bra och Jonny lee miller är en skådis som sticker ut i mängden. Handlingen däremot var urkass, måste jag säga. Jag kände längre in i filmen att de blev lite långtråkigt. Filmen i sig är snygg gjord med effekter, Slagsmålen var helt okej, allt skjutande funkade och miljön är häftig. Men kände att handlingen var inget nytt. Serien hade lite mer att erbjuda när det gällde handling. Var lite svårt att följa med i vissa scener. jag gjorde ett bra försök ialla fall. Denna film skulle jag bara kunna se 2 gånger och sen låta den ligga på hyllan. En gång räcker att se "Aeon Flux". Så har man fått det överstökat."
Trackback
RSS 2.0