131. Castle Freak.


| 1995 | 1 timme 35 min | 15 år | Skräck |

John Reilly (Jeffrey Combs) har ärvt ett stort slott i Italien, men det firas knappast i familjen. En ödesdiger, alkoholiserad natt råkade han köra ihjäl sin son och göra dottern blind. Nu hatar frun honom och plågad av skuldkänslor hoppas han att semestern på slottet ska få ihop familjen igen. Vad han inte vet är att ett fruktansvärt missfoster  lurar i källarhålorna - ett monster med god aptit för vackra, unga, blinda flickor...


1. Jeffrey Combs | Re-Animator | Fortress | The Frighteners | Feardotcom | From Beyond |
2. Barbara Crampton | Re-Animator | From Beyond | Space Truckers | Learning To Surf |
3. Jessica Dollarhide | Tv-serien: Major Dad, In Living Colour och Dr. Quinn, Medicine Woman |
4. Jonathan Fuller | The Pit And The Pendulum | Skyscraper | Last Man Standing | Final Voyage |


1. Stuart Gordon | Space Truckers | Dagon | From Beyond | Re-Animator | Stuck | Fortress |
 
"Jag har sett mycket av vad skräckfilmer kan erbjuda och Castle freak är i högklass. Även om jag sett riktigt äkliga filmer så blev jag väldigt rädd och äcklad ändå. En äcklig kombination av rå kannibalism och sex. Inspelningen filmades på ett vackert slott. Effekterna är råa och hur underbara som helst. Jag är väldigt imponerad av Stuart Gordon som gjort filmen såhär bra. Tyckte det var lite läskigt att dottern var blind och inte kunde se missfostret. Många skräckfanatiker kommer älska denna filmen och lär säkert bli lika imponerad som jag blev. Filmen är One-Of-A-Kind."
Trackback
RSS 2.0