221. Darkman.


| 1990 | 1 timme 31 min | 15 år | Thriller |

Läkaren Peyton Westlake (Liam Neeson) står inför sitt livs genombrott vad gäller forskningen om konstgjord hud när ett gäng med den sadistiska Robert G. Durant (Larry Drake) i spetsen ödelägger hans laboratorium. Oigenkännlig på grund av sina svåra brännskador och mediciniska ingrepp försöker Westlake bygga upp sin arbetsplats och återväcka förhållandet med sin före detta flickvän Julie (Frances McDormand). Den största utmaningen ligger dock hos honom själv. Han måste välja mellan att skapa ett nytt liv med Julie eller utkräva hämnd på Durant. Snart börjar den mystiske Darkman dyka upp.


1. Liam Neeson | Taken | Star Wars Episode 1 | Batman Begins | Schindler's List | Clash Of The Titans |
2. Frances Mcdormand | Transformers 3 | Aeon Flux | Burn After Reading | Almost Famous | Fargo |
3. Colin Friels | The Book Of Revelation | Tom White | Dark City | The Man Who Sued God | Solo |
4. Larry Drake | American Pie 2 | Bean The Movie | Pathology | The White Lions | Inferno | Spun |


1. Sam Raimi | Spider-Man | Evil Dead | Drag Me To Hell | The Quick And The Dead | The Gift |
 
"Hjältar med ingen nåd är något man sällan ser. Jag älskar filmer när det handlar om hämnd. Darkman är en udda hjälte, men älskar att han har ett speciellt utseende. Liam Neeson som Darkman kunde inte ha blivit bättre. Älskar make up special effects på honom. Liam kan verkligen leverera den skräcken till oss åskådare som darkman har. Jag gråter seriöst av vissa scener Liam gör. Tycker så synd om Darkman. Den här slags sympati var djup. Larry Drake var duktig han me. Han har utseendet gjord för en skurk och han hade en udda samling som fick en att rysa. Regissören Sam Raimi...behöver man säga mer. Efter jag hade sett filmen och sen insåg att han hade gjort den, så var det ganska uppenbart varför jag gillar Darkman. Jag växte upp med Darkman i mina yngre dar, och jag kan inte sluta se filmen. Sam Raimi's filmer är toppen grymma. Skräck är Sam's genre och med darkman i huvudrollen blev det en thriller som ses som en kultfilm inom sin genre."
Trackback
RSS 2.0