Bio: Insidious: Chapter 2.

| 2013 | 1 timme 46 min | 15 år | Skräck | 
 
Den hemsökta Lambert familjen försöker avslöja den mystiska barndoms hemligheten som har lämnat dem farligt ansluten till andevärlden.
 

 
1. Patrick Wilson | Watchmen | Insidious | The Conjuring | Passengers | Hard Candy | The A-Team |
2. Rose Byrne | 28 Weeks Later | Get Him To The Greek | X-Men: First Class | Knowing | Sunshine |
3. Lin Shaye | There's Something About Mary | Dumb And Dumber | A Nightmare On Elm Street |
4. Barbara Hershey | Falling Down | Black Swan | Hannah And Her Sisters | Riding The Bullet |
5. Steve Coulter | Flight | The Hunger Games | The Conjuring | Mr. Brooks | Chill Factor | A.C.O.D. |
6. Leigh Whannell | Death Sentence | Saw | Saw 3 | Dying Breed | Insidious | The Pardon | Crush |
7. Angus Sampson | Where The Wild Things Are | Legend Of The Guardians | I Love You Too |
 
 
1. James Wan | Saw | Dead Silence | The Conjuring | Death Sentence | Fast & Furious 7 | Stygian |
 
"Skräcken fortsätter hemsöka bakom våra mörkaste drömmar. Men nu har James Wan gått lite för långt för snabbt. Detta var speciellt inget nytt. Själv blev jag inte rädd alls av uppföljaren jämfört med hur läskig jag tyckte första filmen var. Här blev jag mer besviken på historien, alla vålnader och att känslan har totalt försvunnit. Det som jag fastna vid också är att The Conjuring som också är regisserat av James Wan har använt samma hus i både The Conjuring och Insidious. Därför förstår man hur snabbt James har lyckats släppa två filmer så fort. Han fuska lite. Med fortsättningen direkt efter var första filmen slutar får vi reda på mer om det förflutna med hur de tar sig in i andevärlden och hur allt började med den fula tanten i svart. Vad som hände här är att spöket var inget nytt tyvärr. Finns andra liknande filmer som har exakt likadan innan insidious kom ut. Förväntade mig lite mer av James Wan där. Fast den är ändå underhållande tack vare Patrick och Lin. Och de komiska grabbarna Angus och Leigh. Patrick är den som håller i trådarna. Han spelar en väldigt psykiskt roll för publiken. Den dystra delen av honom är som sagt mystisk. Sminket var bra gjort också på Patrick och alla spöken. Mystiken håll sig fast också till sista slutet där ännu en ny sak dyker upp och kan bli en tredje film till en Trilogi."

"Läskigt och bra, men inte lika bra som ettan var. För de var bara ett spöke i själva ploten och jag tappa intresset. Bättre detaljerade spöken i första filmen."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0