13. Alien Vs. Predator.


| 2004 | 1 timme 37 min | 11 år | Sci-Fi |

Monsterikonerna från två av de mest skrämmande filmerna någonsin strider mot varandra på jorden för första gången på film. En miljardär (Lance Henriksen) och industrimagnat upptäcker en forntida pyramid nergravd under isen på antarktis. Han skickar ett team vetenskapsmän och äventyrare för att undersöka den mystiska värmekällan som hittats i det iskalla havsdjupet. Väl där gör de den fasansfulla upptäckten att de hamnat mitt i en strid på liv och död mellan de två utomjordiska arterna.


1. Sanaa Lathan | Blade | Something New | Out Of Time | Tv-serien: The Cleveland Show | The Wood |
2. Raoul Bova | The Tourist | Under The Tuscan Sun | Facing Windows | Immaturi | La Nostra Vita |
3. Lance Henriksen | Pumpkinhead | Aliens | Alien 3 | Terminator | Monster Brawl | Appaloosa | Cyrus |
4. Ewen Bremner | Snatch | Trainspotting | Pearl Harbor | Black Hawk Down | Match Point | Mediator |


1. Paul W.S. Anderson | Death Race 2008 | The Three Musketeers | Mortal Kombat | Resident Evil |
 
"Hade stora förhoppningar på att äntligen få se filmen baserat på spelet, men när jag väl såg den blev jag faktiskt besviken och underhållad samtidigt. Filmen är ändå häftig att se, men eftersom jag är ett stort fan av Alien och Predator filmerna, så ville jag ha råare scener. Filmen va tillåten för elva-åringar och kändes som Regissören Paul W.S Anderson ville vä att lite yngre ungdomar ska få se dessa varelser på duken. Han gjorde en väldigt snäll version av dem. Vilket jag tyckte sög. Men ändå var filmen lite häftig. Effekterna, fighterna, miljön och stämningen i filmen var härlig. Skådisarna var inte så jätte mycket att ha. Dem enda som gjorde hela filmen var Lance henriksen och Saana lathan. En skådis däremot som förstörde filmen var Raoul Bova. Han helt enkelt sjukt dålig skådis. Verkade som han tog i för mycket. Tyckte inte om han. Jag förväntade mig en riktigt sjuk, grym och blodig film, men blev inte så. Denna film passar typ en familj som aldrig hört talats om Alien eller predator förut. Var FÖR snäll film."
Trackback
RSS 2.0