41. Arachnophobia.


| 1990 | 1 timme 45 min | 15 år | Thriller |

När Dr. James Atherton (Julian Sands) och hans forskarteam är på uppdrag ute i Amazonas djungler hittar de en mystisk, till nu oupptäckt spindel som de tar med sig på sin resa. Vad de inte vet är att spindeln är en livsfarlig, supergiftig och avsevärt svårdödad insekt som snart gör slut på en av Athertons medarbetare. Liket skickas, oavsiktligt tillsammans med spindeln, hem till hans lilla håla till hemstad. Till staden har en ny läkare, Ross Jennings (Jeff Daniels), just flyttat in. Han är orolig att han inte ska leva upp till bybornas förväntningar som stadens läkare och det blir inte bättre av att folk börjar dö under mystiska omständigheter. Jennings anses som oansvarig men han själv tror att giftiga spindlar ligger bakom dödsfallen. Ingen tror honom förrän det är för sent...


1. Jeff Daniels | Speed | Dumb And Dumber | State Of Play | 101 Dalmatians | My Favorite Martian |
2. Julian Sands | Warlock | Naked Lunch | Leaving Las Vegas | A Room With A View | The Killing Fileds |
3. Harley Jane Kozak | When Harry Meet Sally | Side Out | Tv-serien: The Guiding Light | Orky |
4. John Goodman | The Big Lebowski | Coyote Ugly | The Flintstones | Monster, Inc. | Fallen |


1. Frank Marshall | Alive | Congo | Eight Below |
 
"VARNING för er alla som inte klarar av spindlar! I Filmen använder dem riktiga spindlar i vissa scener och det kryps upp på en verkligen. Jag själv tål inte spindlar, men whatever doesn't kill me, can only make me stronger! Filmen i sig är riktigt läskig och underhållande. Var otroligt många gånger jag fick gåshud pågrund av spindlarna. Det här är en av de få spindlar filmer som jag älskar! Även om filmen skrämmer mig jätte mycket älskar jag den. Tack vare den här filmen håller jag mer koll nu efter spindlar än någonsin. Miljön är en sådan härlig by känsla. Typ att alla grannar känner varandra. Regissören Frank Marshall är den enda regissören som gett mig sån här gåshud. John Goodman är helt underbar i denna filmen. Bara skrattar av alla hans repliker och det är samma bakgrundsmusik varje gång han dyker upp. Man lär sig mycket om spindlar i filmen också, vilket jag tyckte var rätt intressant!  Filmen i sig är riktigt bra, men som sagt äklig med en massa spindlar! Se den på egen risk."
 
Trackback
RSS 2.0