308. Blackout.


| 2007 | 1 timme 22 min | 15 år | Thriller | Svensk Titel: Blackout - Du Är Inte Ensam |

Tre främlingar sitter fast i en hiss, högst upp i en övergiven byggnad. Luften börjar sakta ta slut. Ingen hör deras rop på hjälp. Och en av dem är en seriemördare som får allt svårare att hålla tillbaka impulsen att döda.


1. Amber Tamblyn | The Grudge 2 | The Ring | 127 Hours | The Sisterhood Of The Traveling Pants |
2. Aidan Gillen | The Dark Knight Rises | Tv-serien: Game Of Thrones | 12 Rounds | Shanghai Knights |
3. Armie Hammer | The Social Network | J. Edgar | Mirror Mirror | Tv-serien: Gossip Girl och Reaper |
4. Katie Stuart | Tamara | Girl Next Door 2004 | Frog And Wombat | Wild Things 2 | Lost Dream |


1. Rigoberto Castañeda | KM31 | Tv-serien: Terminales | Necrofilia | Volvo En Un Minuto | Sin Sentido |


"Bättre än vad man kunnat tro. Läste på lite om filmen om vad andra tyckte om den och många var väldigt negativa. Tro mig nr jag säger detta: Filmen hade faktiskt potential. Jämfört med en annan film med folk fasta i hiss, filmen Devil, så var detta en mer trovärdig situation att hamna i. Inte en massa fantasi som lämnar en i mörkret och undra vad som hände. Plus här visar den hur länge de sitter fast i hissen. Skådespelarna som jag aldrig hört talats om förut dyker upp här och gör en riktigt bra rollpresentation. Deras roller var enkla att följa. Det som var bra var att de tre hade väldigt bra tydliga mål med varför de var därinne. När man väl får reda på hur deras bakgrunder ser ut för att få starkare kontakt med karaktärerna, så inser man hur jobbigt det måste vara för dem. Man sitter och tänker: Oh nej...och så sitter dem fast i hissen. Ville verkligen de skulle komma därifrån så fort som möjligt. Vill inte säga nu vem som var seriemördaren just, men det var en väldigt intensiv presentation skådespelaren gjorde. Rollen var övertygande och visade en sida som en seriemördare skall bete sig i sådan situation. Oväntade saker hände. Filmen överasskande mig och lär göra det samma för er. Effektmässigt förväntade jag mig inget speciellt. Där hade jag fel igen. Det var inte Hollywood effekter, vilket jag tackar för, men det var ovanligt snygga för just en sån här film. Känslorna var svindlande. Det var verkligen snyggt framfört hur vi skulle känna sympati för dem. Applåderar för det. Varje Thriller-fan måste se Blackout. Underskatta den inte."
Trackback
RSS 2.0