437. Diary Of A Serial Killer.

| 2008 | 1 timme 22 min | 15 år | Rysare |
 
En seriemördare har bestialiskt dödat en rad kvinnor och journalisten Laura Nelson (Chloe Snyder) får i uppdrag att göra en reportage om morden. Allt pekar på att gärningsmannen kopierar ökända legender som Ted Bundy, Ed Gein och Richard Ramirez. Lauras scoop hamnar på förstasidan och nu börjar ett farligt psykologiskt spel mellan henne och den sadistiske mördaren...
 
1. Chloe Snyder | Eagles In The Chicken Coop | Hall Pass | Big River | Adult Film: A Hollywood Tale |
2. Mark Hengst | The Cook | Haunted Forest | 99 Cent Blood | Mega Shark Vs Giant Octopus |
3. Andreas Beckett | Celeste & Jesse Forever | Way Of The Vampire | When Nietzsche Wept |
4. Bruce Robert Cole | The White Horse Is Dead | Civic Duty | Things You Don't Tell | L!fe Happens |
 
1. Andy Hurst | Are You Scared | Project: Assassin | You're Dead... | Wild Things: Foursome | Evolver |
 
"Typ som Copycat, fast med ingen egentligen handling. Filmen fokuserar mest på att berätta historier om kända seriemördare istället. Det är inte så mycket av själva filmen man får se att Chloe blir jagad av en seriemördare. Mer än halv filmen var andra historier egentligen. Var väl 40 min av riktiga filmen och det gav inget intryck precis. Själv är jag jätte intresserad av seriemördare, men den här filmen talade inte till mig. Dåligt upplägg och ingen mening till filmen. Det var inte så mycket till dagbok heller som mördare använder, mer meddelande till polisen och journalisten. Det enda som jag fastna vid var blodet. Make up effekterna var ändå okej, men inte jätte imponerande. Man blev aldrig äcklad. Bara jätte känsliga människor skulle vända bort blicken här. Mer att man väntade på att filmen skulle ta slut. Vill ni se något liknande, ta och se Copycat med Sigourney Weaver istället."
 
"Diary Of A Serial Killer lät intressant tyckte jag när sambon min skulle börja skriva det i bloggen. Ville se den med honom med en gång för då tänkte jag att det måste vara en film full av spänning, blod, skräck och känsla. Tyvärr så blev jag ganska besviken när filmen inte gav mig så mycket upplevelse. Men det gick att se i alla fall! För trots allt så var det ju en dagbok om en serie mördare. Man fick se lite olika knäppisar och hur dem tog människornas liv och hur deras beteende var. Men det var inte så detaljerad så att man skulle bli överväldigad. Skådespelarna och effekterna i filmen var helt okej. Har sett bättre effekter förr! Det här är en typ av film som man dödar tiden med."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0