14. Aliens Vs. Predator - Requiem.


| 2007 | 1 timme 41 min | 15 år | Sci-Fi |

Två av filmhistoriens mest skrämmande filmmonster är tillbaka. Och den här gången drabbar de samman mitt i en vanlig amerikansk småstad. En Alien/Predator hybrid kraschlandar utanför en liten stad i Colorado. Genast börjar den döda allt i sin väg. En ensam Predator dyker upp för att "städa upp" efter den blodiga förödelsen som PredAlien lämnat efter sig, och snart är den dödliga fighten i full gång - inga regler, ingen nåd och oskyldiga människor mitt i vägen för slagskämparna. Under den skräckfyllda massakern försöker en liten grupp modiga personer ta sig därifrån, men USA:s regering verkar ha andra planer...


1. Steven Pasquale | Tv-serien: Rescue Meoch Marry Me | The Last Run | Aurora Borealis |
2. Reiko Aylesworth | Tv-serien: 24, ER och One Life To Live | Buzzkill | Mr. Brooks | The Understudy |
3. John Ortiz | Miami Vice 2006 | American Gangster | Amistad | Carlito's Way | Fast & Furious 4 |
4. Johnny Lewis | One Missed Call | Felon | The Runaways | Raise Your Voice | Tv-serien: O.C. |
5. Ariel Gade | Tv-serien: Invasion | Dark Water | Envy | Some Guy Who Kills People |


1. Colin och Greg Strause | Skyline | War Of The Ages |16mm Mystery |
 
"Herregud va MYCKET BÄTTRE den här filmen var än första. Så här ville jag se den först filmen i sin sanna form. Jag väntade 3 hela år på att den här skulle komma som uppföljare. Det är väldigt sällan man ser uppföljare som slår originalet, men det här är banne mig ett bra exempel. Den var så mycket blodigare, råare, häftigare och människorna har inte en chans mot dem. Nu fick människan verkligen lida som jag ville se. Varelserna var mycket snyggare gjorda än första och handlingen var underbar. Denna film börjar direkt efter var ettan tog slut och gjorde en 180 graders vändning på allt ettan hade, fast blev spektakulär film än en B-film. Det kändes som dem blev besvikna på första filmen också och ville bevisa att såhär ska den vara. Jag älskar AVPR. Den hade gamla goa känsla som alien och predator hade från sina egna filmer och det kändes äkta. Det var inte så kända skådisar med, vilket blev ännu bättre. För att vem som helst kunde dö här. Helt underbar."
Trackback
RSS 2.0