29. Angels And Demons.


| 2009 | 2 timmar 12 min | 15 år | Thriller / Action | Svensk Titel: Änglar Och Demoner |

Symbolexperten Robert Langdon (Tom Hanks) letar efter uråldriga ledtrådar under en actionpackad färd genom Rom i jakten på fyra kardinaler som kidnappats av det hemliga brödraskapet Illuminati. Kardinalernas liv står på spel och camerlengon (Ewan McGregor) ber desperat om hjälp, så Langdon ger sig ut på en hektisk kamp mot klockan genom tillslutna kryptor, farliga katakomber och jordens hemligaste valv.


1. Tom Hanks | The Da Vinci Code | Big | Sleepless In Seattle | Turner & Hooch | The Terminal |
2. Ewan McGregor | The Island | Moulin Rouge! | Star Wars Episode 1-3 | Big Fish | Trainspotting |
3. Ayelet Zurer | Vantage Point | Munich | Nina's Tragedies | Man Of Steel | A Year In Mooring |
4. Stellan Skarsgård | Mamma Mia! | Deep Blue Sea | The Glass House | Thor | Good Will Hunting |


1. Ron Howard | Willow | Backdraft | Apollo 13 | The Da Vinci Code | A Beautiful Mind | Ransom |

"Detta är uppföljaren till filmen Da vinci-koden! Jag har sett den en gång och var inte speciellt imponerad av Da Vinci-koden. Plus uppföljaren har inget att göra med första filmen. Så man kan skippa Da vinci-koden, om man vill! Men Änglar och demoner var sjukt mycket bättre och helt underbart spännande. Jag satt fast i soffan av spänning. Fantastiskt filmat av Ron Howard. Fick reda på att alla hemliga gångar och katakomber i Vatikanen som finns på filmen finns alltså på riktigt. Det är mycket hemligheter Vatikanen har egentligen som inte många vet. Jag lärde mig mer Religion på filmen än vad skolan lärt mig typ...haha. Var jätte mycket intressanta saker som dras upp i filmen. Man vill veta mer om Vatikanen efter detta. Tom hanks är helt spektakulär som Robert Langdon. Hans humor är rolig och hans expertis är så lärorik att man knappt kan fatta det. Jag vill inte förstöra med att säga för mycket innan ni ska se den, så säger såhär: Förbered er på en vild och häftig jakt genom vatikanen och dess hemliga gångar och hemligheter!"
Trackback
RSS 2.0