395. Black Rock.

| 2012 | 1 timme 16 min | 15 år | Thriller | 
 
Tre barndomsvänner återförenas på en avlägsen ö för att avnjuta en weekend i det vilda. De är dock inte så ensamma som de tror och snart förvandlas den trevliga vistelsen till en kamp för livet...
 
1. Lake Bell | No Strings Attached | It's Complicated | What Happens In Vegas | In A World... |
2. Kate Bosworth | Superman Returns | Remember The Titans | Blue Crush | 21 | Straw Dogs 2011 |
3. Katie Aselton | Cyrus | The Puffy Chair | Tv-serien: The League | Our Idiot Brother | Treatment |
 
1. Katie Aselton | The Freebie |
 
"Som om Deliverance blev för snäll. När jag väl hörde om filmen så lätt det så likt Deliverance och Eden Lake, och det var nästan för mycket liknelse från dem filmerna i Black Rock. Typ tagit samma koncept men gjort en lite sämre version. Filmen börjar ändå bra med att lära känna tjejerna och deras förflutna med varandra. De har ändå stark kontakt mellan varandra som syns på kroppsspråket och orden de använder. Så tjejerna blir starkare in mot filmen. Däremot anledningen till varför allt sen blev ett rent helvete för dem, var lite för segt och långsamt. Fanns inget fast grepp och storyn alls. Längre in mot slutet var man bara mer glad att filmen tog slut. Var inga överraskningar alls i filmen eller något som åtminstone kunde shocka åskådaren."
 
"Jag ger denna filmen en tvåa för att jag tycker att den var så där.. Filmen påminner lite om Eden Lake, vilket jag tycker är tråkigt då jag hoppades på att just denna filmen skulle ha sin egen story. Dem tre tjejerna hade ett gammalt groll för några år sedan tillbaka och en av dem ville väl få ihop vänskapen igen. Situationen mellan dem tjejerna under tiden blev ju lite bättre, men förstördes igen efter att något hemskt hade hänt och det är tack vare att en av dem var allmänt klantig och ville helt enkelt ha uppmärksamhet! Allt blev bara weird. Ville bara att filmen skulle ta slut!" 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0