391. The Adjustment Bureau.

| 2010 | 1 timme 41 min | 15 år | Thriller |
 
Kontrollerar vi vårt öde, eller styrs vi av osynliga makter? Politikern David Norris (Matt Damon) står inför en plats i USA:s senat, när han möter den vackra balettdansösen Elise Sellas (Emily Blunt) - En kvinna olika alla andra. Men samtidigt som han inser att han håller på att bli förälskad i henne, finns det andra som arbetar för att hålla dem isär...
 
1. Matt Damon | The Talented Mr. Ripley | The Departed | Will Hunting | The Bourne Identity |
2. Emliy Blunt | Looper | The Devil Wears Prada | Wolfman 2010 | Wind Chill | Charlie Wilson's War |
3. Anthony Mackie | The Hurt Locker | Gangster Squad | Real Steel | Million Dollar Baby | Eagle Eye |
4. John Slattery | Iron Man 2 | Flags Of Our Fathers | Tv-serien: Mad Men | Reservation Road | Traffic |
5. Michael Kelly | Defendor | Dawn Of The Dead 2004 | Man Of Steel | Now You See Me | Chronicle |
6. Terence Stamp | Wanted | Yes Man | Star Wars Episode 1 | Get Smart | Valkyrie | The Limey |
 
1. George Nolfi | XOXO | Father-Son Chat With Alan Thicke | Job Interview With Renee Zellweger |
 

"Lika mystisk som Matrix med ett bättre budskap. När jag väl hörde om filmen och märkte att den skulle vara lite lik Inception som jag hört från andra som sett The Adjustment Bureau, så var filmen inget för mig. Nu när jag väl har sett den, så märkte jag fort att jag skulle bli underhållad av den. Den var enkel att följa och faktiskt rätt intressant idé till film. Den var bättre än vad man trodde. Det är en film som verkligen får en att tänka också om livet man själv lever. Matt Damon gör en bra roll presentation som en politiker, men håller kvar den unga känslan och inte vara för stel. Fast Anthony Mackie är den som räddade filmen helt. Tack vare hans repliker och medkänsla gör honom otroligt stark karaktär till filmens huvudpunkt. Detta är verkligen en bra film som fastnar på en och sitter kvar efteråt. Något man egetnligen skall se om man verkligen gillar film med känsla och fantasi som kopplar ihop lite till våran verkliget."
 
"Jag kände mig lite tveksam i början när jag och pojkvännen skulle se filmen. Frågade pojkvännen om vem har huvudrollen i filmen? Matt Damon svarade han. Och då tänkte jag: Okej, en actionfilm. Jag kände att jag inte var så sugen för någon actionfilm direkt, inte med just Matt Damon bara för att han har varit med i så många actionfilmer. Men jag hade fel! Jag blev helt häpen efter att ha sett filmen. Det är just en sådan film som får en att tänka på livets mening. Om vilka val man gör i livet and so on.. Så därav ger jag filmen en femma! Jag tycker personligen att filmen är bättre än Inception. Ni ska definitivt se denna filmen om ni är såna som gillar att tänka och reflektera."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0