1. A Beautiful Mind.

| 2001 | 2 timmar 10 min | 11 år | Drama |

Den genialiske matematikern John Nash (Russell Crowe), på väg att bli internationellt erkänd när han dras in i en mystisk konspiration. Det är bara hans hängivna fru (Jennifer Connelly) som kan hjälpa honom i denna starka berättelse om mod, passion och triumf.


1. Russell Crowe | Gladiator | Master And Commander | Body Of Lies | Robin Hood | 3:10 To Yuma |
2. Ed Harris | The Abyss | Creepshow | The Rock | Appaloosa | Cleaner | National Treasure 2 | Radio |
3. Jennifer Connelly | Labyrinth | Blood Diamond | The Day The Earth Stood Still 2008 | Dark Water |
4. Paul Bettany | Master And Commander | The Da Vinci Code | Iron Man 1-2 | Priest | Legion |
5. Adam Goldberg | Saving Private Ryan | Deja Vu | Zodiac | Stay Alive | EDtv | Some Girl |
6. Judd Hirsch | Independence Day | Tower Heist | Tv-serien: Taxi och Numb3rs | Teachers |
7. Josh Lucas | American Psycho | Hulk | Poseidon 2006 | Stealth | Sweet Home Alabama | Red Dog |
8. Anthony Rapp | Road Trip | Dazed And Confused | Rent 2005 | Twister | Blackbird | Junction |
9. Christopher Plummer | Dracula 2000 | Sound Of Music | The Insider | Priest | National Treasure |


1. Ron Howard | Backdraft | Willow | Apollo 13 | The Da Vince Code | Angels And Demons | Cocoon |
 
"4 Oscars för bland annat "Bästa Film", vilket jag inte är förvånad över. Filmen har mycket hjärta i sig. Skådespelarna gör ett fantastiskt skådespeleri. Jag kunde inte slita mina ögon från filmen, man fastnar från början till slut. Ron Howard Vet hur man ska göra ett mästerverk för åskådarna. Helt underbar och vacker film, med lite humor och massa spänning.Russel crowe har lite Forrest Gump i rollen, men håller en jämn balans med hur långt att ta rollen.Jennifer connelly fick hennes karaktär att få oss åskådare att känna medkänsla. En av mina favorit Skådespelare Ed Harris hade en skum roll, men gjorde spektakulär insats. Han kan helt enkelt spela vilken roll som helst, tycker jag! Absolut värd att lägga 2 timmar och 10 min på att se och tycker ni med ska se den. Missa inte denna film."
 
Trackback
RSS 2.0