226. Darkwolf.

| 2002 | 1 timme 30 min | 15 år | Skräck |

En fasansfull varulv, Darkwolf, sprider skräck på Los Angeles gator. Den ohyggliga besten drivas av en omåttlig törst efter blod - och en häftig åtrå för Josie (Samaire Armstrong), en sexig, ung kvinna som besitter en mystisk kraft. När Darkwolf väl fått upp spåret på henne kan inget stoppa hans gränslösa begär... och den som försöker stoppa djuret får offra livet.


1. Samaire Armstrong | Stay Alive | Not Another Teen Movie | Just My Luck | It's A Boy Girl Thing |
2. Ryan Alosio | Repli-Kate | The Hi-Line |Tv-serien: The Days Of Our Lives och General Hospital |
3. Andrea Bogart | Tv-serien: General Hospital | Dark Ride | Something's Wrong In Kansas | Greed |
4. Jaime Bergman | Pauly Shore Is Dead | Gone In 60 Seconds | Boa Vs. Python | Virgins | Soulkeeper |
5. Alexis Cruz | Drag Me To Hell | Why Do Fools Fall In Love | Stargate 1994 | Deception | Bug |
6. Kane Hodder | Hatchet | B.T.K. | Wishmaster | Friday The 13th Part 7 | Jason Goes To Hell |
7. Steven Williams | Jason Goes To Hell | The Blues Brothers | Tv-serien: 21 Jump Street | Forfeit |
8. Tippi Hedren | The Birds | Marnie | I Woke Up Early The Day I Died | Tv-serien: Fashion House | 


1. Richard Friedman | Ground Zero | Doom Asylum | Death Mask | Scarred Stiff | 5th & Alameda |
 
"Urusel...bara helt enkelt urusel. Effekterna på varulven var inget värt att se på. Som taget från ett dåligt tv-spel. Storyn kunde ha varit bättre. Var ingen hollywood film precis. Kändes som också att regissören ville ha mer fokus på nakna kvinnor än själva storyn. Många POV (Point Of View) vinklar så man fick se vad varulven fick se, var för mycke skakis så man blev lite snurrig i huvudet. Plus den kvinnliga varulven var sminkad som en blandras mellan apa och varg. Det enda jag blev imponerad av, var att både Kane och Tippi var med. Kane är en av mina favorit skådisar inom skräck och Tippi var med många populära filmer under 60-talet och var eftertraktad skådis då. Kom som en överasskning för mig allt. Dem borde ha sagt nej till en sådan kass C film. Var lite härligt med blod scener ibland, men det hjälpte inte filmen alls. Manuset och resten av skådisarna förvärrade allt. Ingen spänning, blev aldrig rädd och inget jag kan tänka mig se om igen om ett år eller mer. Se bara den om du är lika mycket varulvsfanatiker som jag är. Nu är jag snäll och ger den en etta, tack vare Kane och Tippi..annars hade det blivit en överstruken här."
Trackback
RSS 2.0